Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

Είσαι ο Θεός μου.

"Είσαι ο Θεός μου" Ψαλμός 63

Κάθε άνθρωπος που έρχεται στον κόσμο έχει στα χέρια του μιαν απόφαση. Για πολλά άλλα πράγματα είναι ψευδαίσθηση και μόνο πως έχουμε επιλογή, αλλά όχι γι’ αυτό. Όχι όταν έρθει η ώρα να διαλέξουμε θεό. Πώς θα τον πούμε, ποιον θα ανεβάσουμε στο βάθρο της ζωής μας, και πώς θα τον λατρέψουμε. Πολλά πράγματα μπορούν να είναι θεοί, και πολλά πρόσωπα. Οι περισσότεροι άνθρωποι που θα περάσουν από αυτόν τον κόσμο, διάλεξαν τον ίδιο θεό. Τον εαυτό τους.

Είναι όμως και κάποιοι άλλοι, που αναγνωρίζουν την ανάγκη να βρουν ένα ον θεϊκό έξω από τα ανθρώπινα και τα γήινα, κάτι που θα μπορέσουν να του αποδώσουν ιδιότητες, που δεν έχουν συναντήσει πουθενά αλλού στη γη. 
Κάποιοι από αυτούς τους δεύτερους - οι περισσότεροι πάλι - στρέφονται σε μία θρησκεία. Σε έναν θεό, δηλαδή, ανθρώπινα κατασκευασμένο, με ιδιότητες ανώτερες από τις δικές μας, αλλά και πάλι εύκολες να τις καταλάβουμε και να τις ελέγξουμε, σε ένα σύνολο από κανόνες, σε ένα σύνολο από τελετουργίες. Και το ονομάζουν αυτό θεό - ή Θεό - και νιώθουν εξασφαλισμένοι τη στιγμή της ανάγκης, τη στιγμή του νοσοκομείου.

Και έπειτα είναι και ο Θεός του Ψαλμού 63. 
"Θεέ, εσύ είσαι ο Θεός μου· Σε ζητάω από το πρωί· Σε διψάει η ψυχή μου, Σε ποθεί η σάρκα μου, μέσα σε γη έρημη, ξερή, και άνυδρη·για να βλέπω τη δύναμή Σου και τη δόξα Σου, καθώς Σε είδα στο αγιαστήριο.
Επειδή, το έλεός Σου είναι καλύτερο από τη ζωή· τα χείλη μου θα σε επαινούν. Έτσι θα Σε ευλογώ στη ζωή μου· και στο Όνομά Σου θα υψώνω τα χέρια μου. Σαν από πάχος και μεδούλι θα χορτάσει η ψυχή μου, και με χείλη αγαλλίασης θα υμνεί το στόμα μου, όταν στο κρεβάτι μου Σε θυμάμαι, σε Σένα μελετώ στις φυλακές της νύχτας.
Επειδή, στάθηκες βοήθειά μου, γι’ αυτό, κάτω από τη σκιά των πτερύγων Σου θα χαίρω. Η ψυχή μου προσκολλήθηκε πίσω από Σένα· το δεξί Σου χέρι με υποστηρίζει.
Και εκείνοι που ζητούν την ψυχή μου, για να την εξολοθρεύσουν, θα μπουν στα κατώτατα μέρη της γης· θα πέσουν με ρομφαία· θα είναι μερίδα σε αλεπούδες. Και ο βασιλιάς θα ευφρανθεί στον Θεό· θα δοξαστεί κάθε ένας που ορκίζεται σ’ αυτόν· επειδή, το στόμα εκείνων που μιλούν ψέματα, θα κλειστεί.»

Ένας Θεός πολεμιστής, αλλά και γεμάτος έλεος, ένας Θεός καλύτερος από το ψωμί, ένας Θεός που να Τον σκέφτεσαι πριν κοιμηθείς, και μόλις ξυπνήσεις, και να μην Τον χορταίνεις. Ένας Θεός που νικάει την αμαρτία, αλλά και που δεν μπορεί να την ανεχτεί. Ένας Θεός που Τον θέλεις υπερασπιστή σου, για να μη φοβάσαι τον εχθρό...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.