Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Αληθώς, αληθώς σας λέγω, Εάν ο κόκκος του σίτου δεν πέση εις την γην και αποθάνη, αυτός μόνος μένει· εάν όμως αποθάνη, πολύν καρπόν φέρει. Όστις αγαπά την ψυχήν αυτού, θέλει απολέση αυτήν, και όστις μισεί την ψυχήν αυτού εν τω κόσμω τούτω, εις ζωήν αιώνιον θέλει φυλάξει αυτήν.» «Δεν έχει σημασία τι μου συμβαίνει.Ιωάν.12:24-25.


Αυτά είναι τα λόγια που συνεχίζουν να μου έρχονται, καθώς προσπαθώ να εκφράσω αυτό που εννοούσε ο Ιησούς όταν έλεγε τα λόγια στο κατά Ιωάννη 12:24-25.
Πρώτον, υπάρχει μία κλήση να πεθάνεις. Αν θέλουμε να φέρουμε καρπό για τον Θεό, πρέπει να πεθάνουμε. Τώρα… Όταν είμαι νεκρός, δεν θα με νοιάξει τι θα κάνουν με το σώμα μου. Δεν θα κάνει καμία διαφορά σε μένα. Εγώ θα είμαι στο σπίτι με τον Ιησού. Ο ίδιος δρόμος είναι και τώρα, αν έχω ήδη πεθάνει με τον Χριστό, που παίρνουν και όλοι οι Χριστιανοί. «Όσοι δε είναι του Χριστού εσταύρωσαν την σάρκα ομού με τα πάθη και τας επιθυμίας.» (Γαλ.5:24)
Σταυρωμένος σημαίνει νεκρός. Με μια πιο βαθιά έννοια είμαι νεκρός πάνω στη γη. Η ζωή μου«είναι κεκρυμμένη μετά του Χριστού εν τω Θεώ.» (Κολ.3:3) Έτσι απλά δεν έχει σημασία τι μου συμβαίνει εδώ πάνω στη γη. Έπειτα υπάρχει αυτό το παράξενο πράγμα που ονομάζεται « να μισεί την ψυχήν αυτού εν τω κόσμω τούτω». «… Όστις μισεί την ψυχήν αυτού εν τω κόσμω τούτω, εις ζωήν αιώνιον θέλει φυλάξει αυτήν.» (Ιωαν.12:25)
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει, τουλάχιστον ότι δεν κάνεις πολλή σκέψη για τη ζωή σου σ’ αυτό τον κόσμο. Με άλλα λόγια, δεν έχει σημασία πολύ τι συμβαίνει στη ζωή σου σ’ αυτόν τον κόσμο. Αν οι άνθρωποι μιλούν καλά για σένα, δεν έχει πολλή σημασία. Αν σε μισούν, δεν έχει πολλή σημασία. Αν έχεις πολλά πράγματα, δεν έχει πολλή σημασία. Αν έχεις λίγα, δεν έχει πολλή σημασία. Αν διώκεσαι, ή λένε ψέματα εναντίον σου, δεν έχει πολλή σημασία. Αν είσαι διάσημος ή άσημος, δεν έχει πολλή σημασία. Αν είσαι νεκρός, αυτά τα πράγματα απλά δεν έχουν πολλή σημασία.
Κι όμως αυτό είναι ακόμα πιο βαθύ. Υπάρχουν κάποιες επιλογές που πρέπει να γίνουν εδώ, όχι απλά παθητικές εμπειρίες. Ο Ιησούς συνεχίζει και λέει: «Εάν εμέ υπηρετή τις, εμέ ας ακολουθή…» (Ιωαν. 12:26)  Προς τα πού;  Κινείται προς τη Γεθσημανή και προς τον σταυρό. Ο Ιησούς δεν λέει απλά; «Αν τα πράγματα πάνε χάλια, μην ανησυχείς, εφόσον ούτως ή άλλως είσαι νεκρός.» Λέει: «Διάλεξε να πεθάνεις μαζί Μου.
Διάλεξε να μισήσεις την ψυχή σου σ’ αυτόν τον κόσμο με τον ίδιο τρόπο που Εγώ επέλεξα τον σταυρό.» Αυτό εννοούσε ο Ιησούς όταν έλεγε: «Εάν τις θέλη να έλθη οπίσω μου, ας απαρνηθή εαυτόν και ας σηκώση τον σταυρόν αυτού και ας με ακολουθή.» (Ματθ. 16:24) Μας καλεί να επιλέξουμε τον σταυρό. Οι άνθρωποι έκαναν μόνο ένα πράγμα πάνω στον σταυρό. Πέθαιναν πάνω σ’ αυτόν. «Σήκωσε τον σταυρό σου», σημαίνει «εάν ο κόκκος του σίτου δεν πέση εις την γην και αποθάνη.» Διάλεξέ το. «Μίσησε την ψυχή σου εν τω κόσμω τούτω».
Ποιο είναι το νόημα όλων αυτών; Είναι ένας άσκοπος μαζοχισμός; Όχι. Είναι ένα μονοπάτι αληθινής αγάπης, αληθινής ζωής και αληθινής λατρείας.
 Ο στόχος του θανάτου είναι ο καρπός«εάν όμως αποθάνη, πολύν καρπόν φέρει.» (Ιωαν. 12:24)
Ο στόχος του θανάτου είναι η ζωή«όστις μισεί την ψυχήν αυτού εν τω κόσμω τούτω, εις ζωήν αιώνιον θέλει φυλάξει αυτήν.» (Ιωαν. 12:25)
Ο στόχος του θανάτου είναι να εξυψώσει την αξία του Χριστού: «Μάλιστα δε και νομίζω τα πάντα ότι είναι ζημία διά το έξοχον της γνώσεως του Ιησού Χριστού του Κυρίου μου, διά τον οποίον εζημιώθην τα πάντα, και λογίζομαι ότι είναι σκύβαλα διά να κερδήσω τον Χριστόν.» (Φιλ.3:8)
Ο Παύλος είναι πολύ καλό παράδειγμα του τι σημαίνει να πεθαίνεις. Είπε: «πάντοτε την νέκρωσιν του Κυρίου Ιησού περιφέροντες εν τω σώματι, διά να φανερωθή εν τω σώματι ημών και η ζωή του Ιησού.» (Β’ Κορ. 4:10), και «Εις εμέ δε μη γένοιτο να καυχώμαι ειμή εις τον σταυρόν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, διά του οποίου ο κόσμος εσταυρώθη ως προς εμέ και εγώ ως προς τον κόσμον.» (Γαλ.6:14) Αλλά γιατί; Για χάρη της βαθιάς αφιέρωσης στη διακονία.  «Δεν φροντίζω όμως περί ουδενός τούτων ουδέ έχω πολύτιμον την ζωήν μου, ως το να τελειώσω τον δρόμον μου μετά χαράς και την διακονίαν, την οποίαν έλαβον παρά του Κυρίου Ιησού, να διακηρύξω το ευαγγέλιον της χάριτος του Θεού.» (Πραξ. 20:24)
Νομίζω ότι ακούω τον Παύλο να λέει; «Δεν έχει σημασία τι μου συμβαίνει, αν μπορώ μόνο να ζω στη δόξα της χάρης Του.» Μπορείς να πεις τα λόγια του Παύλου σαν να είναι δικά σου; Μπορείς να το ποθήσεις;
Ζήτησε από τον Θεό ειλικρινά αυτό να συμβαίνει όλο και περισσότερο...
John Piper
ΠΗΓΗ:e-Jesus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.